Powered By Blogger

sâmbătă, 2 martie 2013

Galuste cu prune

    Asa ca de martisor, sotul meu s-a hotarat sa faca galuste cu prune:) un desert care lui ii place foarte mult, si pe care eu l-am savurat nu de mult timp la soacra mea (acasa la mama nu am mancat asa ceva). Cum a pregatit el tot, m-am bagat si eu sa-l ajut si au iesit in final niste galuste cu prune delicioase. Cu toate ca sunt destul de migaloase de facut, merita.
Reteta:
Pentru aluat am folosit:
- 1 kg cartofi
- 250 gr faina (si ceva in plus pentru pudrat miinile si plansa de lucru)
- 3 oua
- 1 lingura ulei
- un praf de sare

Umplutura:
- 15 - 20 prune uscate
- 3 - 4 linguri zahar tos
- 1 lingurita scortisoara

- 250 gr pesmet
- 50 gr unt
- 1 lingura scortisoara
- 1 lingurita esenta de vanilie
Preparare:
Se spala bine cartofii si se pun la fiert cu coaja cu tot. Intre timp, se scot simburii prunelor.
Se scot cartofii, si dupa ce s-au racorit putin se curata de coaja, apoi se paseaza ca pentru piure.
Adaugam faina, 3 oua, o lingura de ulei si putina sare, framantand totul cu mana pana obtinem un aluat lipicios, insa nu foarte moale.Pudrand palmele bine cu faina impartim aluatul in doua, rasucind doua suluri. Portionam in bucati potrivite din care formam bile. Aplatizam fiecare bila punand in mijloc o pruna, putin zhar si putina scortisoara.Inchizind pruna in interior, rasucim cu palmele pana rezulta o bila omogena, procedand astfel cu tot aluatul pregatit.Intr-un vas punem apa sa fiarba presarind un strop de sare. Cand apa da in clocot lasam focul mai  moale apoi scufundam fiecare bila in apa. Se fierb aproximativ 5 minute, scuturand usor cratita pentru a nu se lipi de fundul vasului. Se vor ridica singure la suprafata cand sunt gata, moment in care, ajutandu-ne de o spumiera, le scoatem intr-o tava. Pregatim pesmetul astefel :punem untul intr-o tigaie rasturnand deasupra pesmetul. Adaugam zaharul, scortisoara si esenta de vanilie, amestecand continuu pana ce se rumeneste totul, zaharul caramelizindu-se usor. Se rastoarna peste galustele din tava apoi, se rostogolesc acestea pe toate partile pentru uniformizarea stratului de pesmet.
Se servesc reci!

Un desert dichisit dar gustos!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu